Wraz z rozwojem sklepu internetowego, każdy właściciel biznesu może mieć problem z odpowiednią organizacją asortymentu, począwszy od cen, kampanii promocyjnych, przez opisy aż po zdjęcia. Czy istnieje rozwiązanie tego chaosu multi produktowego? Tak, a jest nim system zarządzania informacją o produkcie, zwany PIM.
Czym dokładnie jest PIM?
PIM (Product Information Management) to efektywne wsparcie zarządzaniem informacją produktową naszego sklepu internetowego. Jaki jest cel wdrożenia systemu PIM? Przede wszystkim zautomatyzowanie edycji i przypisywania nowych informacji do produktu, który może być przez nas oferowany w różnych kanałach sprzedaży.
Przykład działania PIM? W momencie, gdy wprowadzamy nowy produkt na rynek, musimy odpowiednio stworzyć opis, dodać grafikę i umieścić asortyment osobno w każdym kanale sprzedaży – w naszym sklepie internetowym, w serwisie Allegro oraz porównywarce cen Ceneo. PIM system robi to za nas – wystarczy że raz wprowadzimy wszystkie niezbędne dane, a PIM Akeneo samodzielnie wyśle wszelkie dane w odpowiednie miejsca.
Kto powinien zainteresować się systemem PIM?
Kiedy przychodzi czas, by na poważnie zainteresować się systemem PIM? W momencie, gdy za pośrednictwem Shopify nasz biznes e-commerce rozwija się w niekontrolowanym tempie, my możemy odczuć ogromny przypływ pracy związany z integracją oferty na różnych serwisach i kanałach sprzedaży.
Dodatkowo wraz z napływem nowych produktów, jakość i kompletność opisów i zdjęć może zmniejszać się, powodując sporo braków. Takie sytuacje prowadzą do jednego dużego produktowego chaosu, który musimy odpowiednio wcześnie okiełznać, jeśli nie chcemy na dobre pogrążyć się w odmęcie niepełnych informacji produktowych. System PIM jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców z branży e-commerce, którym zależy na konsekwencji i jednorodności informacji produktowej bez względu na to, w jak wielu miejscach sprzedajemy produkty.
Zalety związane z wykorzystaniem systemu PIM
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia PIM w swoim sklepie internetowym? Przede wszystkim ogromna oszczędność czasu. Nie musimy już nigdy więcej powtarzać swojej pracy związanej z edycją i wstawieniem opisu jednego produktu na kilku serwisach. Za pośrednictwem PIM zrobimy to tylko raz.
Dzięki PIM łatwo zidentyfikujemy wszelkie braki, błędy w treściach produktowych, a także bez problemu będziemy mogli pobierać dane do innych, nowych nieodkrytych jeszcze przez nas kanałów sprzedaży. PIM dodatkowo może być zintegrowany z innymi systemami, takimi jak na przykład Shopify POS, co jeszcze bardziej zwiększy potencjał i efektywność naszego biznesu.